► Hledání freelancera
Freelance-Market-CZ
  • OSVČ 22
  • OSVČ 18
  • OSVČ 17
  • OSVČ 19
  • OSVČ 25
  • OSVČ 23
  • OSVČ 13
  • OSVČ 15
  • OSVČ 12
  • OSVČ 2
  • OSVČ 20
  • OSVČ 7
  • OSVČ 21
  • OSVČ 6
  • OSVČ 16
  • OSVČ 24
  • OSVČ 3

Dokument zdarma: Nepředpovídejte budoucnost, vytvořte si ji samy

Freelancer-Documents

Máte v plánu začít podnikat? Seznamte se s kroky, které vedou k důležitému rozhodnutí zda a v čem podnikat, proč a jak je dobré některé věci dělat před zahájením podnikání, jakož i v jeho průběhu. Příklady vám pomohou pochopit, jak na to. Zmíněny jsou i etické, sociální a ekologické aspekty podnikání. Užitečné rady zde najdou všichni. A pokud patříte k ženám, které se rozhodly najít si svou vlastní cestu a začít právě s podnikáním, je tato příručka vhodná právě pro vás. Někdy je důležité dodat si odvahu a udělat první krok. (PDF, 56 stran, 3,94 MB)

Distribuován zdarma e-mailem:  captcha-1  ► Zobrazit všechny dokumenty 

Neformátovaný náhled dokumentu: 'Nepředpovídejte budoucnost, vytvořte si ji samy' (Část 9):

/> • Manžel, který mi bude s provozem pomáhat, je také absolventem SZŠ a pracuje
v místním zemedelském podniku jako traktorista a údržbár stroju. Jeho dovednosti
se budou v podnikání velice hodit.
Historie podniku resp. dosažené dílcí úspechy, pokud již existuje
• Popis historie podniku by se mel soustredit pouze na fakta a na overitelné údaje.
• Unove vznikajících podniku lze zmínit napr. již dosažené dílcí úspechy, prekonané bariéry.
• Jedná se o nove vznikající podnik.
I v tomto prípade se dá uvést to, že jste již pracovali v zemedelství a máte oporu v rodine,
která v zemedelství podniká
19
4. Produkt/služba
Produkt/služba je duležitou soucástí podnikatelského plánu. Muže plne vystihnout
povahu nového podniku, který muže ve své první fázi produkovat pouze jeden výrobek
ci službu. Pri popisu produktu/služby se uvede, co produkt „umí“ ve smyslu
popis – výhoda – dukaz. Tato analýza produktu je duležitá zvlášte u nového podniku.
Jedná se o to, aby poptávka po produktu podniku byla skutecná. Zacíná problémem,
který má být rešen, a návrhem myšlenky ve forme vlastního produktu, který
muže být rešením.
Za samozrejmost se považuje zamerení na prání a potreby zákazníka. Dalším duležitým
bodem je výhoda. Vyšší užitek ve srovnání s konkurencními výrobky získává
na váze. Výhodami mohou být úspory nákladu, vyšší výkonnost, využití vyspelejší
techniky atd.
Jak bylo uvedeno, výstupním produktem bude drevo, které bude urceno prevážne ke
spalování. Na trhu se vyskytují nabídky na drevo ke spalování, ale využitím vlastního
pozemku a jeho osázením rychlerostoucí drevinou je možné docílit výrazného snížení
ceny získaného dreva.
Prodejem tohoto dreva v nejbližším okolí bude pokryta potreba místních obyvatel, protože
ti mají snahu postupne precházet na ekologické zplynovací kotle, které jim umožní
dosáhnout dobrého komfortu jak tepelné pohody, tak hlavne obsluhy. Navíc se u tzv.
chalupáru vyskytují požadavky na dodávky upraveného dreva do krbových kamen, kterými
jsou schopni rychle zajistit teplo po príjezdu.
Uvedený opis je rámcový. Pro presvedcivost tvrzení je potreba uvést napríklad to,
kolik obyvatel je v „obsluhovaném“ území, kolik je tam chalupáru a jak je castý jejich
pobyt, zda není v obci zaveden plyn apod. Presná císla jsou presvedcivá a dávají jistotu,
že podnikatelka ví, o cem mluví.
5. Analýza trhu a konkurence, SWOT analýza
5.1 Analýza trhu a konkurence
Tato cást podnikatelského plánu obsahuje situacní analýzu, tj. analýzu konkurencního
prostredí, analýzu trhu a analýzu silných a slabých stránek podniku. V rámci analýzy
konkurencního prostredí je potreba se zamerit na konkurenci (její silné a slabé stránky),
která je relevantní pro nove vznikající podnik a která muže ovlivnit jeho potencionální
tržní úspešnost. Pri analýze silných a slabých stránek konkurence je vhodné se zamerit
na obrat, image výrobku a služeb zákazníkum, ceny, odbytové cesty atd.
20
Tržní segmenty jsou vymezovány pomocí demografických znaku (stárí, pohlaví, príjmy,
vzdelání atd.) a psychografických znaku (životní styl, struktura osobnosti). Analýza
by mela obsahovat nejen subjektivní informace, ale i informace objektivní (napr.
pocet zákazníku).
V rámci prostoru, ve kterém budu podnikat, se vyskytuje pouze omezená konkurence.
Je to dáno predevším tím, že drevní hmota je produkována nárazove pri vytežování
soušek a náletových drevin v lese, který není príliš velký a je ve vlastnictví Státních lesu.
Další drevní hmota, která je z tohoto lesa vytežena, je odvážena na zpracování mimo
region a tak je dreva v regionu trvalý nedostatek.
Dovoz dreva na vetší vzdálenost zvyšuje náklady a tím i cenu prodávané suroviny. Navíc
je v zájmu dodavatele, kterým je soukromá firma „Drevo“, aby došlo k plnému vytížení
vozidla a to je problematické u chalupáru, jejichž spotreba dreva je podstatne nižší než
nabízené množství.
Dalším faktorem, který je treba zduraznit, je to, že dodávané drevo je v kusech, které je
nutno dále zpracovat a upravit, aby se surovina dala použít v prodávaných kotlích a srubech.
Jde o to, že délka by mela být bud 20cm a nebo 40cm podle použití.
21
Pro analýzu je potreba uvést opet konkrétní údaje. Pocet kotlu na drevo, pocet chalupáru,
potrebu na

Neformátovaný náhled dokumentu: 'Nepředpovídejte budoucnost, vytvořte si ji samy':  Část 1, Část 2, Část 3, Část 4, Část 5, Část 6, Část 7, Část 8, Část 9, Část 10, Část 11, Část 12, Část 13, Část 14, Část 15, Část 16, Část 17, Část 18, Část 19, Část 20, Část 21, Část 22, Část 23, Část 24, Část 25, Část 26

Používáme soubory cookies pro vyšší uživatelský komfort. Pokračováním vyjadřujete souhlas s naším používáním cookies.