► Hledání freelancera
Freelance-Market-CZ
  • OSVČ 3
  • OSVČ 23
  • OSVČ 12
  • OSVČ 25
  • OSVČ 15
  • OSVČ 2
  • OSVČ 16
  • OSVČ 20
  • OSVČ 13
  • OSVČ 6
  • OSVČ 18
  • OSVČ 7
  • OSVČ 17
  • OSVČ 21
  • OSVČ 19
  • OSVČ 24
  • OSVČ 22

Dokument zdarma: Nepředpovídejte budoucnost, vytvořte si ji samy

Freelancer-Documents

Máte v plánu začít podnikat? Seznamte se s kroky, které vedou k důležitému rozhodnutí zda a v čem podnikat, proč a jak je dobré některé věci dělat před zahájením podnikání, jakož i v jeho průběhu. Příklady vám pomohou pochopit, jak na to. Zmíněny jsou i etické, sociální a ekologické aspekty podnikání. Užitečné rady zde najdou všichni. A pokud patříte k ženám, které se rozhodly najít si svou vlastní cestu a začít právě s podnikáním, je tato příručka vhodná právě pro vás. Někdy je důležité dodat si odvahu a udělat první krok. (PDF, 56 stran, 3,94 MB)

Distribuován zdarma e-mailem:  captcha-1  ► Zobrazit všechny dokumenty 

Neformátovaný náhled dokumentu: 'Nepředpovídejte budoucnost, vytvořte si ji samy' (Část 11):

jedná o nove zakládaný podnik, zjištené skutecnosti
z analýzy trhu jsou prakticky jediným podkladem pro stanovení marketingové strategie.
Pro nove vznikající podniky tvorí výsledky analýzy trhu dostatecnou základnu
pro formulaci strategie. Na zacátku se stanoví marketingové cíle.
6.2 Marketingové cíle
Postavení na trhu, o než bude podnik usilovat. Obraty a podíly na trhu, o které bude
podnik usilovat. Rustové cíle.
Ve svém podnikání budu uplatnovat strategii obsazení nejbližšího okolí a v tom ovládnutí
trhu s palivovým drívím. Cílem je tedy obsadit okolí v poctu približne 500 topeništ. Tento
cíl se jeví jako reálný s tím, že je potreba pripravit budoucí odberatele již nyní, i když dodávky
budou možné až v období 3-4 let po výsadbe, kterou plánuji v tomto roce na podzim.
Proto budu postupne navazovat s budoucími odberateli osobní kontakty, porádat setkání
a podobné akce, kde budu prezentovat duležitost využívání místních surovin
a predevším dreva pro ozdravení prostredí, pro dosažení optimální tepelné pohody
s minimem nákladu a pracnosti apod. Pro dosažení techto cílu vyhledám dodavatele
vhodných kotlu a krbových kamen, se kterým uzavru dohodu o spolupráci a prípadne
o zastoupení v regionu mého zájmu.
Podnikatelka zpracovala vmarketingové strategii vpodstate jen jednu oblast. Pro úplnost
je potreba, abyste se v marketingové strategii rídili body, které jsou vybrány z odkazu
http://cs.wikipedia.org/wiki/Marketingov%C3%A1_strategie. Podle projektu, který chce
podnikatelka rozbehnout, je možno znásledujícího spektra vybrat duležité body aostatní
pominout. Mimo to je dobré v jednotlivých bodech uvést odvolávky na cásti projektu, ve
kterých jsou prípadne tyto body rešeny a tím doložit, že se podnikatelka nad problematikou
zamyslela.
24
Celkové shrnutí
Predstavení firmy a oblasti jejího podnikání. Hlavní cíle a strategie - období cílu,
pro které je plán pripravován
Situacní analýza
Rozbor soucasného stavu podnikání - marketingový výzkum (napr. SWOT analýza)
Marketingové cíle
Budoucí stav firmy - cíle musejí být meritelné a vyhodnotitelné
Marketingová strategie
Jak se do cílového stavu firma dostane. Vaše produkty a služby - výhody ale i nevýhody.
Zpusob nabídky produktu a služeb. Ceny. Propagace. Konkurencní výhody
Akcní programy
Co, cíle, zodpovednost. Casový plán. Ocekávané náklady
Rozpocet
Ocekávané náklady a tržby (napr. z prostoru pro reklamu u dané firmy jiné firme)
Systém merení a kontroly
Co se bude kontrolovat. Jak se bude kontrolovat. Kdo bude kontrolovat. Kdy bude
kontrolovat
7. Stanovení ceny produktu/služby
Metody tvorby cen se rozdelují podle kritérií, která využívají. Níže je uveden popis vybraných
metod tvorby cen
7.1 Nákladove orientovaná cena
Je to nejcasteji používaná metoda založená na nákladech. Je to jednoduchá metoda,
která využívá ruzne modifikovaných kalkulacních postupu, které jsou založeny
na vycíslení nákladu na jeden produkt, ke kterým je pripoctena zisková marže.
7.2 Poptávkove orientovaná CENA
Jde o metodu založenou na odhadu objemu prodeje v závislosti na ruzné výši ceny.
Princip tohoto zpusobu tvorby ceny spocívá ve stanovení vysoké ceny pri vysoké
poptávce a nízké ceny pri nízké poptávce. Cena tak odpovídá hodnote, kterou produktu
prisoudí zákazník.
7.3 Konkurencne orientovaná cena
Je to metoda založená na odvození ceny od predpokládané ceny konkurenta. Využívá
se v prípade, kdy podnik musí predložit cenovou nabídku, která je konfrontována
s nabídkou konkurence nebo se podnik dostává na trhy, kde se stretávají zájmy
velkého poctu stejne silných konkurentu.
25
7.4 Optimální cena
Optimální cena by mela splnovat následující ctyri základní požadavky:
• Musí krýt podnikové náklady.
• Musí zabezpecit, aby podnik dosahoval zisku.
• Musí být akceptovatelná zákazníky.
• Musí se orientovat podle konkurence.
Cena je optimální, pokud kryje náklady a navíc prináší zisk, když ji jako primerenou
akceptují zákazníci a není vyšší než ceny srovnatelných konkurencních produktu.
Pro stanovení ceny produktu – palivového dríví – jsem zvolila zjednodušenou kalkulaci,
která nejvíce odpovídá nákladové cene:
26
Rok Text Výdaje (Kc)
jednorázové
Príjmy (Kc)
jednorázové
Zisk

Neformátovaný náhled dokumentu: 'Nepředpovídejte budoucnost, vytvořte si ji samy':  Část 1, Část 2, Část 3, Část 4, Část 5, Část 6, Část 7, Část 8, Část 9, Část 10, Část 11, Část 12, Část 13, Část 14, Část 15, Část 16, Část 17, Část 18, Část 19, Část 20, Část 21, Část 22, Část 23, Část 24, Část 25, Část 26

Používáme soubory cookies pro vyšší uživatelský komfort. Pokračováním vyjadřujete souhlas s naším používáním cookies.