► Hledání freelancera
Freelance-Market-CZ
  • OSVČ 7
  • OSVČ 2
  • OSVČ 18
  • OSVČ 21
  • OSVČ 6
  • OSVČ 15
  • OSVČ 23
  • OSVČ 12
  • OSVČ 22
  • OSVČ 13
  • OSVČ 24
  • OSVČ 3
  • OSVČ 20
  • OSVČ 16
  • OSVČ 25
  • OSVČ 19
  • OSVČ 17

Dokument zdarma: Nepředpovídejte budoucnost, vytvořte si ji samy

Freelancer-Documents

Máte v plánu začít podnikat? Seznamte se s kroky, které vedou k důležitému rozhodnutí zda a v čem podnikat, proč a jak je dobré některé věci dělat před zahájením podnikání, jakož i v jeho průběhu. Příklady vám pomohou pochopit, jak na to. Zmíněny jsou i etické, sociální a ekologické aspekty podnikání. Užitečné rady zde najdou všichni. A pokud patříte k ženám, které se rozhodly najít si svou vlastní cestu a začít právě s podnikáním, je tato příručka vhodná právě pro vás. Někdy je důležité dodat si odvahu a udělat první krok. (PDF, 56 stran, 3,94 MB)

Distribuován zdarma e-mailem:  captcha-1  ► Zobrazit všechny dokumenty 

Neformátovaný náhled dokumentu: 'Nepředpovídejte budoucnost, vytvořte si ji samy' (Část 13):

okolí. Palivo je vec, která se prubežne spotrebovává a je potreba
jeho zásoby trvale obnovovat. Ne každý bude mít v podnikání takové štestí. A proto
je potreba otázkám v úvodu této kapitoly venovat potrebnou pozornost. Aby nedošlo
k tomu, že váš dobrý produkt se nedostane k tomu, kdo ho potrebuje, protože
jste zvolili napríklad špatnou distribucní cestu. Vezmete si jako príklad nakupování
na internetu, kde pomerne levný výrobek je zatížen vysokou cenou za dopravu a tak
si ho radeji nekoupíte anebo ho vyhledáte jinde, v kamenném obchode.
9. Opatrení na podporu prodeje a reklama
Opatrení na podporu prodeje a reklamu ovlivnují tyto faktory:
• velikost cílové skupiny – cím pocetnejší, tím širší záber reklamních sdelení
• zpusob prodeje
• druh výrobku a služeb
• omezení reklamním rozpoctem
Reklama by mela odpovídat zásadám:
• vzbudit pozornost
• vzbudit zájem
• vystihnout potreby zákazníku
• podnítit zákazníky ke koupi
Podnikatelský plán by mel v rámci reklamní koncepce odpovídat na následující
otázky:
• Jaké aktivity jsou v oblasti komunikace a jakým cílovým skupinám jsou urceny
(návštevy zákazníku, výstavy a veletrhy, reklama v odborném tisku, rozhlasová
reklama atd.)?
28
• Jaké reklamní prostredky budou použity (prospekty, reklamní samolepky, inzerce
vkládaná do novin atd.)?
• Jaký je plán reklamy z hlediska jejího nacasování?
• Podle jakých kritérií a v jaké výši je urcen rozpocet na komunikaci?
Cím nižší jsou ceny výrobku a cím více je potencionálních zákazníku, tím vetší význam
mají opatrení na podporu prodeje.
Vzhledem k charakteru dodávaného zboží – spotrební palivové dríví – se bude poptávka
po zachycení prvotního zájmu trvale opakovat, pokud nedojde ke „zklamání“ zákazníka
nekvalitní službou anebo „pretažení“ ke konkurenci. Oba prípady si budu
sledovat, protože muj obchod je založen na osobním kontaktu a informovanosti zákazníka.
V neposlední rade sledováním vývoje ceny na trhu jsem schopna vytváret konkurenceschopnou
cenu.
Tato oblast trpí dvema extrémy. Jednak se na ní klade prílišný duraz od tech, kterí si
chtejí prostrednictvím tvorby reklamy vydelat, jednak se hrube podcenuje u nekterých
zacínajících podnikatelu. Proto je treba i zde pracovat se selským rozumem.
Jako príklad mohu uvést to, že vetšina zacínajících podnikatelu ví, že „kdo není na
internetu, neexistuje“. A tak se snaží vytvorit svuj e-shop. a diví se, že na nej nikdo
nechodí, že pres nej nikdo nenakupuje …. Pritom existuje jednoduchá cesta, jak se
dostat na zavedené a hojne navštevované obchodní stránky. Nekterí to již pochopili
a prodávají pres Aukro a nebo podobné portály …Podívejte se tam.
10. Výrobní plán / popis služby
V této cásti podnikatelského plánu je uveden popis výrobního procesu /procesu
služby vcetne popisu prostor, stroju, zarízení a surovin.
Pro objasnení vztahu s dodavateli je vhodné uvést tyto aspekty:
• Cenové výkyvy surovin a materiálu.
• Pocet dodavatelu.
• Konkurencní prostredí na trhu jednotlivých dodavatelu.
• Dodržování termínu ze strany dodavatelu.
Popis by mel umožnit pochopit, jaké jsou zhruba principy a jaká je požadovaná kvalifikace
u pracovníku.
Pokud se bude jednat o nevýrobní podnik, napr. maloobchodní podnik, bude tato
cást podnikatelského plánu venována zejména popisu nákupu zboží, pokladního
a inventurního systému, skladovacích prostor, dodavatelu zboží, atd.
29
Celý proces výroby palivového dríví se skládá z následujících etap
• Povrchová úprava plochy rozrušením vrchní vrstvy pudy a odplevelením
• Vysázení sazenic topolu strojne s minimem rucní práce
• Ošetrení sazenic první rok po výsadbe proti prerustajícím plevelum (v dalších letech
vzhledem k rychlosti rustu si stromy zajistí svým stínem likvidaci podrostu
samy)
• Po peti letech v druhé polovine zimy – drevo je suché – podrezání stromu a výroba
špalku strojem pri sklizni, výroba štepky z tenkých vetví
• Skládkování materiálu až do prodeje
• Rozvoz dreva zákazníkum
• Prubežne od dvou let stárí kultury je možno vyrábet svépomocí další sazenice pro
vlastní potrebu anebo na prodej.
Proces výroby je prakticky nezávislý na jakémkoli dodavateli, snad jen s výjimkou koupe
sazenic. Dodavatelu

Neformátovaný náhled dokumentu: 'Nepředpovídejte budoucnost, vytvořte si ji samy':  Část 1, Část 2, Část 3, Část 4, Část 5, Část 6, Část 7, Část 8, Část 9, Část 10, Část 11, Část 12, Část 13, Část 14, Část 15, Část 16, Část 17, Část 18, Část 19, Část 20, Část 21, Část 22, Část 23, Část 24, Část 25, Část 26

Používáme soubory cookies pro vyšší uživatelský komfort. Pokračováním vyjadřujete souhlas s naším používáním cookies.