► Hledání freelancera
Freelance-Market-CZ
  • OSVČ 21
  • OSVČ 7
  • OSVČ 17
  • OSVČ 22
  • OSVČ 13
  • OSVČ 18
  • OSVČ 23
  • OSVČ 16
  • OSVČ 25
  • OSVČ 20
  • OSVČ 2
  • OSVČ 19
  • OSVČ 6
  • OSVČ 15
  • OSVČ 12
  • OSVČ 24
  • OSVČ 3

Dokument zdarma: Jak začít podnikat

Freelancer-Documents

Pokud začínáte podnikat, nebo o podnikání teprve uvažujete, jistě se vám hodí následující příručka, kde najdete řadu důležitých a zajímavých informací z oblasti etiky podnikání, podnikatelského plánu, marketingu, financování, pojištění a daní, ale dovíte se také, jak důležitou roli hraje komunikace. I když by se mohlo podle názvu zdát, že je příručka určena pouze pro ženy, není tomu tak. Každý najde v příručce mnoho informací a rad, jak se stát dobrým podnikatelem či dobrou podnikatelkou. (PDF, 50 stran, 1,23 MB)

Distribuován zdarma e-mailem:  captcha-1  ► Zobrazit všechny dokumenty 

Neformátovaný náhled dokumentu: 'Jak začít podnikat' (Část 9):

seznámíte
s rozlišnými technikami a prehledem toho, co mužete ve svém vlastním podnikání upotrebit.
Pokud chcete udelat pruzkum trhu, položte si otázku, zda víte, kde nakupují vaši potencionální zákazníci,
zda bude o vaše výrobky ješte nekde jinde zájem nebo jaká je cena, za kterou jsou ochotni zákazníci
zboží ješte koupit. Svuj odhad následne porovnejte s pruzkumem.
Kvantitativní výzkum je jednorázové šetrení, které zjistí názory zákazníka na konkrétní výrobky.
Umožnuje vyhodnocování vetšího množství dat. Velikost sledovaného vzorku se udává podle toho, co
chcete zjistit (reprezentativní v rámci CR – cca 1000 respondentu; vzorek tak, aby bylo možné delat
statistické analýzy v požadovaných podskupinách respondentu – napr. 100 respondentu v Praze).
27 HANÁCKOVÁ, L. Marketingová komunikace – úvod.pptx. Marketing – skripta, UJAK, 2012. s. 48
18
18
Pred temito velkými výzkumy je dobré udelat predvýzkum (zmenšená podoba výzkumu - upresní
nekteré otázky a umožní lepší formulaci dotazníku, otestuje celou organizaci výzkumu) a vždy by mela
být provedena pilotáž neboli odladení finálního dotazníku. Kvantitativní výzkum muže mít tyto
podoby: omnibus, panelové výzkumy, dlouhodobý výzkum, výzkum expresivní, dotazování nebo pozorování.
Kvalitativní výzkum zjištuje duvody a príciny chování zákazníka. Klade duraz na podrobné prozkoumání
predstavitelu vybrané cílové skupiny. Kvalitativní výzkum muže mít podobu focus group discussion
(FGD), která se charakterizuje skupinou 6-8 respondentu. Ti se sejdou v daném case na jednom
míste na skupinovou diskusi. Výber respondentu do skupiny má svá pravidla (nesmí pracovat v urcitých
oblastech, nemeli by se vzájemne znát, meli by být komunikativní; výber dle toho, co chcete
zjistit). Mezi další zpusoby radíme in-depth inteview (IDI), což je hloubkový rozhovor moderátora s
jedním vybraným respondentem nebo párový rozhovor, kde obdobne jako IDI, ale jsou pozvaní
2 respondenti s protichudnými názory.
19
19
Jak rozjet
podnikání
20
20
Financování podnikání
Chcete zacít podnikat a kladete si otázku, jak a kde hledat finance a financní zdroje pro podnikání? Je
zcela jasné, že bez pocátecního kapitálu své podnikání neufinancujete. V této kapitole si povíme, kde
nalézt a odkud brát financní prostredky pro podnikání.
Základní rozdelení financních prostredku
Dle vlastnictví:
? Vlastní: Vklady stávajících vlastníku/nových vlastníku (vydáním nových akcií u akciových spolecností)
? Cizí: Pujcky (dlouhodobé) – úvery, emise dluhopisu
Dle doby trvání:
? Krátkodobé pujcky (splatnost do 1 roka)
? Strednedobé pujcky (do 5 let)
? Dlouhodobé (více než 5 let)
Dle puvodu:
? Vnejší (financování firemního rozvoje a vlastní cinnosti)
? Vnitrní (financování prubežných potreb firmy, prostredky z prodeje výrobku a služeb)
Jak financovat své podnikání
Víte, jaké možnosti vám dávají banky a co všechno vám podnikatelkám nabízejí?
1. Úver
Nejrozšírenejším typem financování podnikání jsou úvery. Úver je forma docasného postoupení zboží
nebo penežních prostredku (pujcka) tím, kdo pujcuje (veritelem), tomu, kdo si pujcuje (dlužník), který
prijímá fakt, že za tuto pujcku zaplatí urcitou odmenu – úrok.28
V Ceské republice existují úvery bankovní a nebankovní. Bankovní úvery poskytují bankovní instituce.
Dohled nad tímto typem úveru má Ceská národní banka. Nebankovní úvery získá žadatel od právnických
nebo fyzických osob. Na tyto úvery dohlíží Ceská obchodní inspekce. Nevýhodou techto úveru je
vyšší úroková sazba a duraz na vcasné splácení (Cofidis, Home Credit aj.).
2. Kontokorent
Pokud nemáte jako podnikatelka dostatecnou hotovost a potrebujete ji, mužete si sjednat kontokorent.
Jde o bankovní službu, kdy mužete ze svého úctu cerpat peníze, i když na nem nemáte finance.
28 ZÁCHRANA MAJETKU. Bankovní úvery. [online]. © [cit. 2015 -01-31]. Dostupné z:
http://www.zachranamajetku.cz/zpusoby-financovani-bankovni-uvery
21
21
Dalo by se teda ríci, že cerpáte do minusu. Banka vám peníze pujcí, vy je však se sjednanou úrokovou
sazbou musíte vrátit.
3. Leasing
Jestliže si jako podnikatelka vezmete leasing, pravdepodobne s ním hodláte zafinancovat dražší investice.
V Ceské republice je tento zpusob leasingu využíván zejména OSVC a

Neformátovaný náhled dokumentu: 'Jak začít podnikat':  Část 1, Část 2, Část 3, Část 4, Část 5, Část 6, Část 7, Část 8, Část 9, Část 10, Část 11, Část 12, Část 13, Část 14, Část 15, Část 16, Část 17, Část 18, Část 19, Část 20, Část 21

Používáme soubory cookies pro vyšší uživatelský komfort. Pokračováním vyjadřujete souhlas s naším používáním cookies.