► Hledání freelancera
Freelance-Market-CZ
  • OSVČ 3
  • OSVČ 21
  • OSVČ 17
  • OSVČ 24
  • OSVČ 2
  • OSVČ 22
  • OSVČ 23
  • OSVČ 7
  • OSVČ 25
  • OSVČ 18
  • OSVČ 16
  • OSVČ 12
  • OSVČ 13
  • OSVČ 20
  • OSVČ 6
  • OSVČ 15
  • OSVČ 19

Dokument zdarma: Jak začít podnikat

Freelancer-Documents

Pokud začínáte podnikat, nebo o podnikání teprve uvažujete, jistě se vám hodí následující příručka, kde najdete řadu důležitých a zajímavých informací z oblasti etiky podnikání, podnikatelského plánu, marketingu, financování, pojištění a daní, ale dovíte se také, jak důležitou roli hraje komunikace. I když by se mohlo podle názvu zdát, že je příručka určena pouze pro ženy, není tomu tak. Každý najde v příručce mnoho informací a rad, jak se stát dobrým podnikatelem či dobrou podnikatelkou. (PDF, 50 stran, 1,23 MB)

Distribuován zdarma e-mailem:  captcha-1  ► Zobrazit všechny dokumenty 

Neformátovaný náhled dokumentu: 'Jak začít podnikat' (Část 2):

........................................................................................................................................................ 46
2
2
O projektu
Centrum MARTIN o. p. s. pripravilo projekt CZ.1.04/3.4.04/88.00265 s názvem: Podnikavé ženy, aneb
alternativní zpusob rešení nezamestnanosti žen v Jihoceském kraji, který je financován z ESF prostrednictvím
OPLZZ a státního rozpoctu CR.
Tento projekt byl prímo zameren na podporu rovných príležitostí žen a mužu, nebot péce o závislé
cleny rodiny ve vetšine nám známých prípadu leží práve na ženách.
Ženy jsou tak více diskriminovány na trhu práce a zahájení podnikání je pro ne casto jedinou možností,
jak získat príjem ze své práce.
Inovativní aktivitou projektu bylo vytvorení místa odbytu pro služby a výrobky klientek projektu –
tedy obchodu, ve kterém klientky získávaly první zkušenosti a dovednosti pro distribuci svých produktu
a služeb. Klientky rozvíjely své teoretické znalosti získané behem vzdelávacích aktivit a dále získávaly
cenné praktické zkušenosti a návyky duležité pro úspešný rozvoj podnikatelské cinnosti.
Hlavním cílem projektu, jehož partnerem se stala Jihoceská asociace podnikatelek a manažerek, byla
podpora vzniku a rozvoje samostatne výdelecné cinnosti zamerená na dlouhodobe nezamestnané
ženy, ženy zacínající podnikání, ženy v predduchodovém veku a ženy vracející se po rodicovské dovolené,
které mají zájem o to zacít podnikat a získat príležitost na trhu práce.
Projekt si postupne stanovil další specifické cíle, mezi které patrilo zvyšování informacní gramotnosti
ohledne podnikání, podpora zahájení a rozvoje samostatne výdelecné cinnosti návštevnic kurzu a
hledání alternativních zpusobu uplatnení techto žen ohrožených na trhu práce.
V rámci projektu byly úcastnicím k dispozici kurzy základu podnikání a PC dobrovolný kurz. Tyto kurzy
se skládaly z deseti rozdílných modulu, díky kterým klientky získaly základní podnikatelské, komunikacní
a mentorské zkušenosti.
Úcastnice se v rámci výuky dozvedely, jaké jsou jejich podnikatelské príležitosti v regionu, naucily se
sestavovat podnikatelský plán, získaly základní prehled v legislative, úcetní evidenci, marketingu a
obchodním vyjednávání.
3
3
Jak zacít
podnikat
4
4
Jak se chovat v podnikání
Obecné rysy podnikání
Podnikání predstavuje cinnost, která je spojena s profilem podnikatele, jeho osobností, aktivitou a
etikou, která by mela smerovat k naplnení daných cílu. Podnikatelské aktivity jsou spojeny s pocátky
budování firmy, její rozvojem a posilováním pozice na firemním žebrícku.
Abyste se stala dobrou podnikatelkou, musíte nalézt vhodný podnikatelský zámer a umet ho úspešne
prosadit do praxe. Co k tomu ale potrebujete?
Dobrého a úspešného podnikatele predurcují vrozené dispozice. Ty oznacují výkonný potenciál
a radíme mezi ne schopnosti, vedomosti a dovednosti. Podnikatele charakterizují i osobní vlastnosti.
Mezi specifické osobní vlastnosti radíme rozhodnost, svedomitost, cílevedomost nebo zodpovednost.
Nespecifické vlastnosti zastupuje bezúhonnost, duveryhodnost, poctivost, cestnost nebo presnost.
Duležitým rysem podnikatele je také jeho charisma, soubor vlastností, jež dokáže urcit vztah mezi
podnikatelem a jeho podrízenými. Charismatictí podnikatelé jsou vnímáni jako presvedcivé osobnosti,
snáze získávají spolecníky a obchodní partnery. Proto, abyste zacaly podnikat, hraje duležitou úlohu
také motivace. Nenechte se odradit prvotními prekážkami a smerujte svou psychickou i fyzickou
aktivitu k úspechu a vašemu vytcenému cíli.
Každý podnikatel vstupuje do podnikání s urcitým rizikem. V soucasné dobe se špatná komunikace ve
spolecnosti promítá do každodenní cinnosti podnikatele. S podnikáním souvisí rozhodování na hrane
nejistoty a rizika, ale s tím musí každý podnikatel pocítat. Úspech v podnikání vetšinou mají ti podnikatelé,
kterí jsou ochotni nést odpovednost, a vždy komunikují naprímo, tj. neprenáší své pravomoci
na své podrízené. Odpovednost je morální zodpovednost, kdy by podnikatel mel rucit za své závazky
dodavatelum, zákazníkum nebo svým zamestnancum. Nezodpovednost se muže v krátkém case projevit
neúspechem firmy, sankcemi a soudními opatreními v neprospech podnikatele. Respektování
okolní reality a neustálá komunikace je klícovým faktorem pro úspech.
Historie

Neformátovaný náhled dokumentu: 'Jak začít podnikat':  Část 1, Část 2, Část 3, Část 4, Část 5, Část 6, Část 7, Část 8, Část 9, Část 10, Část 11, Část 12, Část 13, Část 14, Část 15, Část 16, Část 17, Část 18, Část 19, Část 20, Část 21

Používáme soubory cookies pro vyšší uživatelský komfort. Pokračováním vyjadřujete souhlas s naším používáním cookies.