► Hledání freelancera
Freelance-Market-CZ
  • OSVČ 13
  • OSVČ 2
  • OSVČ 23
  • OSVČ 18
  • OSVČ 15
  • OSVČ 16
  • OSVČ 3
  • OSVČ 22
  • OSVČ 7
  • OSVČ 19
  • OSVČ 6
  • OSVČ 20
  • OSVČ 17
  • OSVČ 21
  • OSVČ 12
  • OSVČ 25
  • OSVČ 24

Dokument zdarma: Jak začít podnikat

Freelancer-Documents

Pokud začínáte podnikat, nebo o podnikání teprve uvažujete, jistě se vám hodí následující příručka, kde najdete řadu důležitých a zajímavých informací z oblasti etiky podnikání, podnikatelského plánu, marketingu, financování, pojištění a daní, ale dovíte se také, jak důležitou roli hraje komunikace. I když by se mohlo podle názvu zdát, že je příručka určena pouze pro ženy, není tomu tak. Každý najde v příručce mnoho informací a rad, jak se stát dobrým podnikatelem či dobrou podnikatelkou. (PDF, 50 stran, 1,23 MB)

Distribuován zdarma e-mailem:  captcha-1  ► Zobrazit všechny dokumenty 

Neformátovaný náhled dokumentu: 'Jak začít podnikat' (Část 7):

dobrou cenu.
15 HÁJÍCEK, T. Definice marketingu. [online]. © [cit. 2015 -01-31]. Dostupné z:
http://www.vseomarketingu.estranky.cz/clanky/marketing/marketing.html
16 Tamtéž. Dostupné z: http://www.vseomarketingu.estranky.cz/clanky/marketing/marketing.html
13
13
Co je trh?
? Místo, kde se stretává nabídka a poptávka a kde se budete pohybovat
? Místo, kde dochází k výmene cinností mezi jednotlivými subjekty prostrednictvím smeny zboží
? Trh je ruznorodý, proto je pro marketing nutné segmentovat se na menší cásti
? Trh se neustále mení, proto jsou nutné casté inovace a nápady
Marketingový mix
Marketingový mix je souborem marketingových nástroju, které jsou používány pro dosažení stanovených
marketingových cílu na vytipovaném trhu (zvýšení tržního podílu, dosažení cílové výše obratu,
umístení nového výrobku na trhu).17 Aby byl marketingový mix úcinný, nezapomente pri jeho plánování,
že se nesmíte dívat pohledem prodávajícího, ale kupujícího.
Nejprve zákazník, až pak produkt. Každá firma by se mela rídit požadavky a práními zákazníku a uvádet
na trh produkty a služby podle jejich potreb.
Marketingový mix tvorí:18
? Produkt (product)
? Cena (price)
? Místo distribuce (place)
? Propagace (promotion)
Produkt
Produkt je primárním prvkem marketingového mixu. Oznacuje výrobek nebo službu, ale také kvalitu,
design, obal, image výrobce, znacku, záruku, služby a další faktory. Každý zákazník si pokládá primárne
otázku, co chce koupit. Podnikatel by si mel však položit doplnující otázky typu, jak má daný produkt
vypadat, z ceho bude vyroben, co bude obsahovat, jak ho budeme promovat. Proto je treba
zvážit všechny možnosti samotného výrobku, abyste byly ve svém podnikání schopni najít potenciál
daného výrobku a prijít s lepšími nápady než vaši konkurenti.
Cena
Cena je množství penez požadované za transfer produktu a služeb od dodavatele ke spotrebitelum.
Je jednou z kontrolovatelných promenných, které firma používá k maximalizaci obratu. A hlavne je
jediným prvkem marketingového mixu, který prináší firme príjem.19 Cena je jedním z nejvýznamnejších
marketingových nástroju. Závisí napríklad na platebních podmínkách, strukture trhu nebo životním
cyklu produktu.
17 HANÁCKOVÁ, L. Marketingová komunikace – úvod.pptx. Marketing – skripta, UJAK, 2012. s. 6
18 CETLOVÁ, H. Marketingový mix. Kurz- skripta, 2014. s. 3-31
19 HANÁCKOVÁ, L. Marketingová komunikace – úvod.pptx. Marketing – skripta, UJAK, 2012. s. 8
14
14
Místo distribuce
Predstavuje rozhodování o tom, jaké distribucní kanály použít a pocet výstupu, ve kterých bude výrobek
prodáván. Jedná se o sérii kroku zahrnujících dodávku výrobku od výrobce ke spotrebitelum.20
Tento nástroj marketingového mixu reší, jakými kanály bude výrobek prodáván spotrebitelum, kam
se musí dostat zboží, aby bylo dostupné co nejvíce zákazníkum, do jakých lokalit bude zboží distribuováno,
a které distribucní kanály budou zajištovat prodejní cestu.
Propagace
Propagace zahrnuje aktivity využívané k prenosu informace o výrobku, který má být predstaven.
Predstavuje rozhodování o tom, co ríci, komu to ríci, prostrednictvím jakého komunikacního kanálu
to ríci a jak casto to ríci.21 Zde nabízíme prehled nejcastejších zpusobu propagace, které byste byly
schopny realizovat.
? Reklama - inzerce, balení, propagacní filmy, brožury a prírucky, plakáty a letáky, adresáre,
billboardy, reklamní nápisy, loga.
? Podpora prodeje - souteže, hry, sázky, odmeny a dary, vzorky, prezentace, prodejní kupony.
? Public relations - tiskové zprávy, publikace, semináre, výrocní zprávy, sponzorské akce, firemní
casopisy.
? Direct marketing - katalogy, adresné zásilky, telemarketing, infomaily.
? Retail marketing
? Event marketing
? Digitální marketing
Príklady z praxe:
Obr. c. 1. Reklama, cenové zvýhodnení, podpora prodeje, kupony a certifikáty22
Reklama Cenová zvýhodnení
20 HANÁCKOVÁ, L. Marketingová komunikace – úvod.pptx. Marketing – skripta, UJAK, 2012. s. 9
21 Tamtéž, s. 10
22 Tamtéž, s. 11, 19, 21, 23
15
15
Podpora prodeje Kupony a certifikáty
Obr. c. 2: Graf marketingového plánu23
Lidé
Posledním prvkem pricleneným do kategorie
marketingového mixu, který
ovšem netvorí základní 4P, jsou lidé. Bez
nich by

Neformátovaný náhled dokumentu: 'Jak začít podnikat':  Část 1, Část 2, Část 3, Část 4, Část 5, Část 6, Část 7, Část 8, Část 9, Část 10, Část 11, Část 12, Část 13, Část 14, Část 15, Část 16, Část 17, Část 18, Část 19, Část 20, Část 21

Používáme soubory cookies pro vyšší uživatelský komfort. Pokračováním vyjadřujete souhlas s naším používáním cookies.