► Hledání freelancera
Freelance-Market-CZ
  • OSVČ 21
  • OSVČ 3
  • OSVČ 20
  • OSVČ 18
  • OSVČ 24
  • OSVČ 6
  • OSVČ 13
  • OSVČ 7
  • OSVČ 23
  • OSVČ 22
  • OSVČ 2
  • OSVČ 12
  • OSVČ 15
  • OSVČ 16
  • OSVČ 25
  • OSVČ 19
  • OSVČ 17

Dokument zdarma: Jak začít podnikat

Freelancer-Documents

Pokud začínáte podnikat, nebo o podnikání teprve uvažujete, jistě se vám hodí následující příručka, kde najdete řadu důležitých a zajímavých informací z oblasti etiky podnikání, podnikatelského plánu, marketingu, financování, pojištění a daní, ale dovíte se také, jak důležitou roli hraje komunikace. I když by se mohlo podle názvu zdát, že je příručka určena pouze pro ženy, není tomu tak. Každý najde v příručce mnoho informací a rad, jak se stát dobrým podnikatelem či dobrou podnikatelkou. (PDF, 50 stran, 1,23 MB)

Distribuován zdarma e-mailem:  captcha-1  ► Zobrazit všechny dokumenty 

Neformátovaný náhled dokumentu: 'Jak začít podnikat' (Část 8):

neexistoval žádný výrobek, cena,
propagace. Lidé pricházejí každodenne
do styku se zákazníkem v souvislosti
s poskytováním služby.
Marketingová komunikace
Komunikacní zahlcení všech lidí se obecne
zvyšuje, lidé jsou denne zavalení prílišným
množstvím informací. Lidé jsou
nuceni si vybírat informace, které si zapamatují.
V komunikaci firmy s cílovou
skupinou existuje krome šumu a deformace
sdelení behem cesty k príjemci, i
stále více dalších prekážek a bariér.
Pro vytvorení úcinné marketingové komunikace
je nezbytné znát prubeh komunikacního procesu, definovat vhodné komunikacní cíle a
strategie k jejich dosažení, vytvorit optimální kombinaci nástroju marketingového mixu a v neposled-
23 HANÁCKOVÁ, L. Marketingová komunikace – úvod.pptx. Marketing – skripta, UJAK, 2012. s. 46
16
16
ní rade umet správne rozdelit financní prostredky na komunikaci, a zjistit efektivnost jejich vynaložení.
Marketingová komunikace má nekolik cílu, predevším chce zlepšit informovanost zákazníku o firme
samotné, o jejích službách a poskytovaných výrobcích, ale také chce:
? zvýraznit nekteré objektivne existující vlastnosti produktu, a ty s výrobkem a firmou postavit
do "zvláštního svetla", tj. vytvorit pro ne specifický image
? zapusobit na zákazníky a primet je k tomu, aby výrobek, službu, ideu apod. prijali
? presvedcit, prodat, vytvorit novou hodnotu
? upevnovat dlouhodobe trvalé vztahy se zákazníky a další verejností24
Lenka Hanácková také popisuje tri faktory ovlivnující marketingovou komunikaci: 25
? Charakter výrobku - zda je možné na nej strategii zamerit a jaký je vhodný kanál
? Fáze životního cyklu výrobku (u nových produktu je treba zákazníky informovat o jejich existenci,
propagace stávající produkce má za cíl udržení a rozšírení stávajícího tržního podílu,
v záverecné fázi životního cyklu výrobku pak celková propagacní aktivita klesá)
? Cílová skupina – komunikace s konecnými spotrebiteli nebo s distribucními (obchodními) meziclánky
Komunikacní strategie podniku
Strategie tlaku "PUSH"
- využívá zejména osobní prodej a nástroje podpory prodeje zamerené na obchodní meziclánky. Cílem
je „protlacit“ produkt distribucní cestou.
Strategie tahu „PULL“
- využívá zejména reklamu a nástroje spotrebitelské podpory prodeje. Cílem je vytváret spotrebitelskou
poptávku.
Obr. c. 3: Strategie PUSH a PULL26
24 HANÁCKOVÁ, L. Marketingová komunikace – úvod.pptx. Marketing – skripta, UJAK, 2012. s. 11
25 Tamtéž, s. 37
26 Tamtéž, s. 44
17
17
Príprava marketingového plánu
Marketingový plán je praktickým vyjádrením strategie firmy. Urcuje priority, cíle, faktory úspešnosti,
predpoklady, zvolenou strategii, taktiku, organizaci a rozpocet.
Vytvárení a realizace marketingových plánu vyžaduje urcitá rozhodnutí. Aby spolecnosti získaly pochopení
a inspiraci k marketingovým rozhodnutím, musí mít vycerpávající a nejnovejší informace o
trendech ve svém odvetví.
Pri tvorbe propagacního programu musíte nejprve urcit cílový trh a motivy kupujících. Na základe
toho uvažujte o peti hlavních rozhodnutích, známých jako "pet M".
? Jaké jsou cíle propagace? (Mission - poslání)
? Kolik muže firma investovat? (Money - peníze)
? Jaká zpráva by mela být odeslána? (Message - zpráva)
? Jaká média by mela být použita? (Media - média)
? Jak by se mely hodnotit výsledky? (Measurement - merítka)
Na základe zodpovezených otázek si pripravte marketingový plán, kde každý z vašich vyrobených
produktu bude podporen tímto výstupem. Vyhotovte si plán pro jednotlivé produkty, ale i produktové
rady, znacky, distribucní kanály nebo skupiny zákazníku. Plán má logickou strukturu. Tyto plány se
vytvárí na krátkodobé bázi s trváním zpravidla jednoho roku. Rozsah plánu není nikterak stanoven,
ale pohybuje se v rozmezí 5 – 50 stran.
Dobrý plán musí: 27
? Být snadno pochopitelný
? Být presný a detailní
? Být prizpusobitelný zmenám
? Být realistický
? Zahrnovat všechny duležité tržní faktory
? Jasne identifikovat úkoly
Marketingový pruzkum trhu
Vyhodnocování a shromaždování ruzných informací je nedílnou soucástí marketingu. K pruzkumu
trhu mužete využít v soucasné dobe širokou škálu informacních zdroju. V této podkapitole se

Neformátovaný náhled dokumentu: 'Jak začít podnikat':  Část 1, Část 2, Část 3, Část 4, Část 5, Část 6, Část 7, Část 8, Část 9, Část 10, Část 11, Část 12, Část 13, Část 14, Část 15, Část 16, Část 17, Část 18, Část 19, Část 20, Část 21

Používáme soubory cookies pro vyšší uživatelský komfort. Pokračováním vyjadřujete souhlas s naším používáním cookies.