► Hledání freelancera
Freelance-Market-CZ
  • OSVČ 3
  • OSVČ 12
  • OSVČ 22
  • OSVČ 2
  • OSVČ 13
  • OSVČ 23
  • OSVČ 21
  • OSVČ 19
  • OSVČ 17
  • OSVČ 16
  • OSVČ 24
  • OSVČ 6
  • OSVČ 15
  • OSVČ 18
  • OSVČ 25
  • OSVČ 20
  • OSVČ 7

Dokument zdarma: Jak začít podnikat

Freelancer-Documents

Pokud začínáte podnikat, nebo o podnikání teprve uvažujete, jistě se vám hodí následující příručka, kde najdete řadu důležitých a zajímavých informací z oblasti etiky podnikání, podnikatelského plánu, marketingu, financování, pojištění a daní, ale dovíte se také, jak důležitou roli hraje komunikace. I když by se mohlo podle názvu zdát, že je příručka určena pouze pro ženy, není tomu tak. Každý najde v příručce mnoho informací a rad, jak se stát dobrým podnikatelem či dobrou podnikatelkou. (PDF, 50 stran, 1,23 MB)

Distribuován zdarma e-mailem:  captcha-1  ► Zobrazit všechny dokumenty 

Neformátovaný náhled dokumentu: 'Jak začít podnikat' (Část 4):

etického chování.
? Dbát na pozitivní obraz ceských firem, které cestne a ve shode se zásadami etiky provádejí
svou hospodárskou cinnost.4
Historie etiky podnikání
První zmínky o podnikatelské etice se datují v 90. letech minulého století. Jak uvádí Vera Plhonová,
mezi hlavní príciny patrila postupná ekonomizace spolecnosti, dynamický a technologický rozvoj a
globalizace ekonomického rozvoje.5
Vetšine podnikatelu dodnes nepovažuje etiku v podnikání za duležitou, a spíše jí ve svém jednání
opomíjí. Až v prípade, že jejich styl komunikace presáhne mez zákona, jsou ochotni zabývat se svým
chováním a jednáním vuci svému okolí.
Podnikatelská kriminalita, korupce nebo nedodržování základních pravidel slušnosti jsou predmetem
mnoha diskusí v ceské spolecnosti. Již dnes mužeme být svedky rešení mnoha korupcních kauz (kauza
Nagyová, kauza ABL, kauza Opencard nebo aféra o nákupu obrnených transportéru Pandur), které
otrásají nejen politickou, ale i ceskou podnikatelskou sférou. I když se Ceská republika snaží kultivovat
podnikatelské prostredí, stále se nedarí, díky pretržení demokratického vývoje u nás situaci stabilizovat.
Podnikatelskou etiku je možné chápat jako vední disciplínu na strane jedné a na druhé strane také
velmi praktickou záležitost firmy. Jako vední disciplína je mladá a rychle se vyvíjí.
4 PLHONOVÁ, V. Etické jednání a spolecenská odpovednost. Znojmo, 2013. Distancní studijní opora. Soukromá
vysoká škola ekonomická Znojmo. s. 15
5 Tamtéž, s. 16
7
7
Duvody etického chování firmy
Nekteré z firem už na pocátku své existence nechávají své zamestnance podepisovat kodexy, které
urcují pravidla etického chování ve firme. Proc? Tito podnikatelé jsou znalí a vedí, že vhodné chování
jim muže prinést více zákazníku, kterí v dnešní dobe dbají na kvalitu komunikace mezi prodejcem a
spotrebitelem. Dobré chování má na trhu šest výhod:
1. Zájem podniku. Je treba vytváret dobré pracovní vztahy.
2. Mravnost je základem celé spolecnosti.
3. Podnikatelský subjekt ocekává etické jednání od všech úcastníku ekonomických aktivit.
4. Odstoupení od smluvených dohod je neprípustné, všechny strany musí dohody dodržovat.
5. Etická pravidla nelze porušovat, pokud jsme se k nim proklamativne již prihlásili.
6. Porušování morálních pravidel znamená destrukci podnikatelského prostredí.6
6 PLHONOVÁ, V. Etické jednání a spolecenská odpovednost. Znojmo, 2013. Distancní studijní opora. Soukromá
vysoká škola ekonomická Znojmo. s. 18-19
8
8
Monitoring podnikatelského prostredí
Podnikat chce mnoho lidí, ale málokdo z nich se k tomu dopracuje až do takové míry, že podnikáním
zbohatne a dobre se jím uživí. Na pocátku všeho vždy záleží na prvotní myšlence, která nás pak nasmeruje
dál. My jsme pak schopni vymyslet dobrý podnikatelský zámer, který dá podnikání první
šanci.
Otázka, zdali musí být úspešný podnikatel podnikatelem už od narození, je velice ošemetná. Skutecnost
je taková, že podnikat muže skutecne každý. Rozhodující jsou vrozené vlastnosti, talent, inteligence
a mnoho dalšího.
Aby se z vás stala úspešná podnikatelka, musíte se od dobrého nápadu dopracovat
k podnikatelskému plánu. Jak na to, vám poradíme v následující kapitole.
Predpoklady úspešného podnikání7
Nápad, trpelivost, energie
Casteji, než vymýšlet zcela nový nápad, se vyplatí použít zdravý selský rozum. Duležité je získat motivaci
a mít odhodlání podnikat. Ujasnete si, co je vaším snem.
Cas
Zásadní je být pripravena. Nemužete však predpokládat, že vše dokážete zvládnout sami, z toho duvodu
je duležité umet úkoly rozdelovat.
Zájem
Podstatné je zvážit osobní predpoklady pro podnikání, nemela by vám chybet odbornost a dobrá
komunikace.
Peníze
Duležité je mít zajištený pocátecní kapitál. Neustále plánujte, spocítejte si, od kterého okamžiku budete
vaše firma vydelávat.
Schopnost zvládat úspech i neúspech
Témer všichni úspešní podnikatelé mají za sebou nejaký ten neúspech. Je potreba se pripravit na
možné nezdary v podnikání, poucit se z nich, vytrvat, prizpusobit se a inovovat.
Konkurence
Poznejte své protivníky, zmapujte konkurenci a sledujte ji. K tomuto úcelu vám pomuže i zpracování
podnikatelského plánu, který vám konkurenci zanalyzuje.
7 KOŠNAROVÁ, M. Úvod do

Neformátovaný náhled dokumentu: 'Jak začít podnikat':  Část 1, Část 2, Část 3, Část 4, Část 5, Část 6, Část 7, Část 8, Část 9, Část 10, Část 11, Část 12, Část 13, Část 14, Část 15, Část 16, Část 17, Část 18, Část 19, Část 20, Část 21

Používáme soubory cookies pro vyšší uživatelský komfort. Pokračováním vyjadřujete souhlas s naším používáním cookies.