► Hledání freelancera
Freelance-Market-CZ
  • OSVČ 15
  • OSVČ 6
  • OSVČ 12
  • OSVČ 20
  • OSVČ 21
  • OSVČ 13
  • OSVČ 19
  • OSVČ 3
  • OSVČ 7
  • OSVČ 24
  • OSVČ 2
  • OSVČ 16
  • OSVČ 25
  • OSVČ 22
  • OSVČ 23
  • OSVČ 18
  • OSVČ 17

Dokument zdarma: Jak začít podnikat

Freelancer-Documents

Pokud začínáte podnikat, nebo o podnikání teprve uvažujete, jistě se vám hodí následující příručka, kde najdete řadu důležitých a zajímavých informací z oblasti etiky podnikání, podnikatelského plánu, marketingu, financování, pojištění a daní, ale dovíte se také, jak důležitou roli hraje komunikace. I když by se mohlo podle názvu zdát, že je příručka určena pouze pro ženy, není tomu tak. Každý najde v příručce mnoho informací a rad, jak se stát dobrým podnikatelem či dobrou podnikatelkou. (PDF, 50 stran, 1,23 MB)

Distribuován zdarma e-mailem:  captcha-1  ► Zobrazit všechny dokumenty 

Neformátovaný náhled dokumentu: 'Jak začít podnikat' (Část 5):

podnikatelských aktivit a monitoring podnikatelského prostredí. Kurz-skripta, 2014.
s. 16-18
9
9
Marketing
Marketing vyhledává príležitosti na trhu, rídí produkt, distribucní kanály, zabývá se marketingovou
komunikací produktu, navrhuje ceny a termíny dodání produktu, plánuje a nabízí.
Management
Management je proces koordinace pracovních aktivit lidí se snahou zajistit, aby tyto aktivity byly provedeny
úcinne, efektivne, v case a v souladu s cíli.
Analýza podnikatelského prostredí v regionu8
Aby byl váš podnik pri rozjezdu konkurenceschopný, musíme v dnešní dobe nejprve analyzovat prostredí.
Rozhodnutí v cem budete podnikat je klícové, stejne tak jako místo a prostredí, v kterém podnikání
bude provádeno. Duležitá je analýza typu mesta, ve kterém chcete podnikat, pocet firem ve
stejném oboru, dostupnost pro obyvatele.
Hlavní analýza by mela obsahovat:
Vytvorení profilu regionu:
• Základní údaje – geografické, historické, technické - v jakém regionu máte úmysl podnikat
Retrospektivní charakteristiky
• Pocet obyvatel
Statistiky podnikání
• pocty firem podle oboru, jejich velikosti, nejduležitejší firmy a provozovny
• žádoucí rozvojové obory a cinnosti
• nežádoucí obory a cinnosti
8 KOŠNAROVÁ, M. Úvod do podnikatelských aktivit a monitoring podnikatelského prostredí. Kurz-skripta, 2014.
s. 20-21
10
10
Podnikatelský plán
Príprava podnikatelského plánu
Každé podnikání by melo zacít sestavením jeho plánu – podnikatelského zámeru. Podnikatel by si mel
definovat dlouhodobou strategie podnikání, která prehledne zobrazí jeho zámery a presne definuje, v
jaké fázi se podnikatelská myšlenka nachází. Podnikatelský zámer potrebují zejména zacínající podnikatelé,
kterí hledají zpusob jak rozvinout svou podnikatelskou príležitost v úspešné podnikání.
Pro koho psát podnikatelský plán?9
Zacínající podnikatelé píší plán pro sebe, aby si ujasnili, jestli je jejich podnikatelský nápad uskutecnitelný,
aby si názorne definovali všechny kroky, které povedou k zahájení jejich podnikatelské cinnosti.
Budoucí podnikatel by mel klást duraz na základní fakta o situaci na trhu, konkurenci nebo ekonomických
aspektech jeho podnikání.
Zavedené podniky za úcelem získání dotací na rozvoj jejich podnikání.
Jak by mel podnikatelský zámer vypadat?10
Jak bude podnikatelský zámer vypadat, závisí na druhu podnikání, ve kterém se pohybujete ci se
chcete pohybovat. Jak udává server Businessinfo.cz „rozdíl je v délce, vzhledu, v detailech obsahu a
durazu na rozdílné aspekty podnikání. Správne sestavený podnikatelský plán by se mel skládat z nekolika
hlavních cástí, z nichž každá má své opodstatnení a význam. Na úvod bývá úcelné vysvetlit základní
smysl a pozice dokumentu, hned poté by melo následovat shrnutí. Hlavní kapitoly podnikatelského
plánu obvykle zahrnují vlastní popis podnikatelské príležitosti, cíle firmy a vlastníku, urcení potenciálních
trhu, analýzu konkurence, marketingovou a obchodní strategii, realizacní projektový plán
a financní plán.“11
Titulní list
Obchodní název a logo firmy (pokud již existuje), název podnikatelského plánu, jméno autora, klícových
osob, zakladatelu, datum založení apod.
Obsah
Obsah by mel být krátký a mel by být omezen na jednu až jednu a pul strany formátu A4. Do obsahu
uvádíme nadpisy první, druhé a tretí úrovne. Podrobnejší clenení již ciní obsah neprehledným.
Úvod, úcel a pozice dokumentu
Úvod zaradíme na zacátek podnikatelského plánu z toho duvodu, aby nedošlo k nedorozumení mezi
autorem a ctenárem podnikatelského plánu ohledne úcelu predloženého podnikatelského plánu,
jeho rozsahu, podrobnosti, úplnosti apod. Doporucuje se napr. v úvodu uvést, že tento podnikatelský
plán je napsán pro potenciálního investora.
9 KOŠNAROVÁ, M. Príprava podnikatelského plánu. Kurz-skripta, 2014. s. 3
10 Tamtéž, s. 4-11
11 BUSINESSINFO.CZ. Postup pri sestavování podnikatelského plánu. [online]. © [cit. 2015 -01-31]. Dostupné z:
http://www.businessinfo.cz/cs/clanky/podnikatelsky-plan-a-strategie-23349.html#!
11
11
Shrnutí
Shrnutí nesmí být chápáno jako úvod, ale jako zhuštený popis toho, co je na následujících stránkách
zpracováno podrobneji. Prectení shrnutí má v ctenári vzbudit zvedavost, aby si precetl i zbytek plánu
a aby se

Neformátovaný náhled dokumentu: 'Jak začít podnikat':  Část 1, Část 2, Část 3, Část 4, Část 5, Část 6, Část 7, Část 8, Část 9, Část 10, Část 11, Část 12, Část 13, Část 14, Část 15, Část 16, Část 17, Část 18, Část 19, Část 20, Část 21

Používáme soubory cookies pro vyšší uživatelský komfort. Pokračováním vyjadřujete souhlas s naším používáním cookies.