► Hledání freelancera
Freelance-Market-CZ
  • OSVČ 2
  • OSVČ 16
  • OSVČ 15
  • OSVČ 22
  • OSVČ 3
  • OSVČ 13
  • OSVČ 17
  • OSVČ 6
  • OSVČ 7
  • OSVČ 12
  • OSVČ 21
  • OSVČ 23
  • OSVČ 24
  • OSVČ 20
  • OSVČ 18
  • OSVČ 19
  • OSVČ 25

Dokument zdarma: Jak začít podnikat

Freelancer-Documents

Pokud začínáte podnikat, nebo o podnikání teprve uvažujete, jistě se vám hodí následující příručka, kde najdete řadu důležitých a zajímavých informací z oblasti etiky podnikání, podnikatelského plánu, marketingu, financování, pojištění a daní, ale dovíte se také, jak důležitou roli hraje komunikace. I když by se mohlo podle názvu zdát, že je příručka určena pouze pro ženy, není tomu tak. Každý najde v příručce mnoho informací a rad, jak se stát dobrým podnikatelem či dobrou podnikatelkou. (PDF, 50 stran, 1,23 MB)

Distribuován zdarma e-mailem:  captcha-1  ► Zobrazit všechny dokumenty 

Neformátovaný náhled dokumentu: 'Jak začít podnikat' (Část 6):

zabýval podrobnostmi.
Popis podnikatelské príležitosti
Zde objasníte, v cem spatrujeme vaši podnikatelskou príležitost. Muže jít napríklad o nalezení mezery
na trhu, o objevení nejakého nového technického principu aj. Potrebujeme ctenáre presvedcit, že
práve nyní je ten nejvhodnejší okamžik pro realizaci vašeho nápadu a že práve vy máme pro jeho
realizaci ty nejlepší predpoklady. Musíme uvést, kdo váš výrobek ci službu potrebuje a jak bude vaše
myšlenka prevedena do podoby tržeb a zisku.12
Cíle firmy a vlastníku
Hlavní predpoklady úspešnosti projektu, rizika projektu - SWOT analýza
V poslední podkapitole si vysvetlíme, jaké jsou známé silné i slabé stránky, ale také príležitosti a
hrozby podnikatelského plánu. Mužeme k tomu využít SWOT analýzu, jejíž název je odvozený z prvních
písmen anglických slov: S – strengths (silné stránky); W – weaknesses (slabé stránky); O – opportunities
(príležitosti); T – threats (hrozby).
V rámci SWOT analýzy se posuzují všechny aspekty podnikatelského plánu z hlediska techto ctyr oblastí.
Mezi silné stránky radíme napr. zkušený management, kvalifikovanou pracovní sílu ci kvalitní
servis, v nichž je firma lepší než konkurence.13
Mezi slabé stránky patrí: kapitálová síla, nedostatek zkušeností v oblasti marketingu, cenová politika.
14 Dále je treba se zamerit na príležitosti a hrozby, které nás v našem podnikání cekají. Príležitosti a
hrozby se ve vetšine prípadu nachází v bezprostrední blízkosti firmy. Tam dochází ke stretu výhod a
nevýhod, které vlivem okolností nastávají.
12 BUSINESSINFO.CZ. Postup pri sestavování podnikatelského plánu. [online]. © [cit. 2015 -01-31]. Dostupné z:
http://www.businessinfo.cz/cs/clanky/podnikatelsky-plan-a-strategie-23349.html#!
13 Tamtéž. Dostupné z: http://www.businessinfo.cz/cs/clanky/podnikatelsky-plan-a-strategie-23349.html#!
14 Tamtéž. Dostupné z: http://www.businessinfo.cz/cs/clanky/podnikatelsky-plan-a-strategie-23349.html#!
12
12
Marketing
Každý podnikatel, který si založí firmu, musí myslet na to, že je treba zacít komunikovat se zákazníkem
všemi dostupnými komunikacními prostredky. Aktivity, které budete ve svém podnikání plánovat,
budou mít urcitý vývoj, a proto musíte vždy predbehnout svou konkurenci.
Pokud už víte, jací jsou vaši souperi na podnikatelském trhu, tak víte, že za první duležitý bod
v podnikání se považuje odlišnost. Na druhý bod se radí tvorba dobrého marketingového plánu, pro
který je nutné nechat si vytvorit marketingový pruzkum. Ten presne definuje, na jakého zákazníka
máte cílit. Za tretí duležitý bod považujte vaši firemní identitu. Soustredte se na to, aby vás zákazník
poznal navenek (slogany, specifické barvy, logo). To je to, co delá firmu zapamatovatelnou v ocích
verejnosti.
Co to je marketing?
Marketing tvorí nezbytnou cást podnikání, které musíte venovat velkou pozornost. Nemužete se
spoléhat pouze na zákazníky, ale sami musíte prijít s impulsem, jak zákazníky do firem a obchodu
nalákat.
Philip Kotler marketing definuje jako „spolecenský a rídící proces, kterým jednotlivci a skupiny získávají
to, co potrebují a požadují prostrednictvím tvorby, nabídky a smeny hodnotných výrobku s ostatními.“
15
František Nahodil používá podobnou definici, a to že „marketing je nejefektivnejší zpusob rízení organizace,
který zabezpecuje optimální uspokojování potreb a zájmu producentu i konzumentu.“16
Marketing je jednou ze základních složek úspechu podnikání. Nemel by proto být opomíjen a každá
z firem by si mela být pri jeho plánování vedoma toho, že je potreba ho delat hlavne tak, aby fungoval.
Je zrejmé, že lišit se bude marketing velké a malé firmy, ale nemusí se lišit v úspechu. Pokud mají
malé firmy schopné pracovníky, mohou leckdy konkurovat i velkým korporacím s mnohocetným marketingovým
oddelením.
Výhodou malých firem je fakt, že samotná znacka a výrobky jsou spojeny s majitelem, který je schopen
navázat úzké vztahy se svými zákazníky. Oproti tomu velké firmy budují kampane na celorepublikové
úrovni, jsou viditelnejší, protože jsou do nich investovány vetší financní prostredky, nikde však
není psáno, že v konecném souctu jsou úspešnejší.
Základem marketingu je smena hodnot a zjištení uspokojení potreb zákazníku. Marketing by mel
zajistit, aby byl nový produkt nebo služba uváden na trh ve vhodný cas a za

Neformátovaný náhled dokumentu: 'Jak začít podnikat':  Část 1, Část 2, Část 3, Část 4, Část 5, Část 6, Část 7, Část 8, Část 9, Část 10, Část 11, Část 12, Část 13, Část 14, Část 15, Část 16, Část 17, Část 18, Část 19, Část 20, Část 21

Používáme soubory cookies pro vyšší uživatelský komfort. Pokračováním vyjadřujete souhlas s naším používáním cookies.