Dokument zdarma: Jak začít podnikat
Neformátovaný náhled dokumentu: 'Jak začít podnikat' (Část 16):
Ceská republika je vázána predpisy Evropské unie, závazná je pro nás Smernice rady c.89/391/EHS
z roku 1989, která zavedla opatrení pro zlepšení bezpecnosti a ochrany zdraví zamestnancu. Od roku
2001 u nás funguje novela, která zvýšila odpovednost jednotlivých vedoucích pracovníku v rámci
BOZP. BOZP zahrnuje bezpecnost, sociální ochranu a ochranu zdraví. Povinnost zajištovat BOZP se
vztahuje na všechny fyzické osoby pohybující se na svém pracovišti.
Požadavky BOZP jsou krome Smernice rady EU definovány i v ceských právních zákonech.
? zákon c. 262/2006 Sb., zákoník práce,
? zákon c. 309/2006 Sb., zákon o zajištení dalších podmínek BOZP,
? zákon c. 258/2000 Sb., o ochrane verejného zdraví,
? narízení vlády c. 361/2007 Sb., kterým se stanoví podmínky ochrany zdraví pri práci,
? narízení vlády c. 101/2005 Sb., o podrobnejších požadavcích na pracovište a pracovní prostredí.
Povinná dokumentace BOZP musí obsahovat:46
? Pravidelné rocní audity - protokoly o provedení proverek BOZP
? Vstupní i periodická školení BOZP zamestnancu
? Kategorizace prací
? Kniha BOZP a vedení pracovních úrazu
46 HRUBÁ, K. Jaká dokumentace BOZP by mela být v podniku? [online]. © [cit. 2015 -01-31]. Dostupné z:
http://www.bozpinfo.cz/knihovna-bozp/citarna/tema_tydne/dokumentace_bozp120227.html
35
35
? Registr rizik
? Traumatologický plán a plán první pomoci
Prijmete-li do pracovního pomeru nové zamestnance, jste povinna dle § 35 odst. 2 zákoníku práce,
seznámit je s právními predpisy a ostatními predpisy k zajištení bezpecnosti ochrany zdraví pri práci,
které musí dodržovat. Každý váš zamestnanec se musí pred uzavrením pracovní smlouvy podrobit
vstupní zdravotní prohlídce.
36
36
Jak se naucit
komunikovat
37
37
Komunikace v podnikání
Jako podnikatelka se budete každý den setkávat s lidmi, s nimiž budete navazovat komunikaci na
obchodní bázi. Krome bezprostrední komunikace budete využívat i neverbální komunikaci jako jsou
gesta, mimika nebo pravidla zdvorilostního jednání. Pri komunikaci se nezapomínejte vždy dívat lidem
do ocí, mluvte zretelne a dobre artikulujte. Vyvarujte se ukvapeného a zbrklého jednání a vše
rešte racionálne.
Druhy komunikace:
Verbální komunikace – vyjadrování pomocí urcitého jazyka ústní nebo písemnou formou. Ústní komunikace
probíhá skrze slova, písemná komunikace formou písma. Písemná komunikace zahrnuje
veškerou korespondenci (emaily, úrední dopisy, životopisy, odborné clánky atd.)
Neverbální komunikace – jedná se o proces dorozumívání, kdy se clovek nevyjadruje prostrednictvím
slov, ale využívá rec tela, pohyby tela, gesta, mimiku, doteky.
Komunikace se zákazníkem
Utvárení vztahu se zákazníky se oznacuje zkratkou CRM (Customer Relationship Management) a urcuje
konkurenceschopnost podniku. Jedná se o proces oslovení, udržení a dalšího rozvíjení vztahu se
ziskovými zákazníky. 47
Základními aspekty pri vytvorení vztahu se zákazníkem jsou atmosféra, pohled zákazníka, chování,
spolupráce, kvalita, a cena.
On-line podnikání
Podnikání na internetu má oproti reálnému svetu radu výhod, ale i nevýhod. Na co si máte dát pozor,
vám poradíme v následujících rádcích:
Pokud máte svoji webovou stránku a chcete rozesílat informace svým zákazníkum, budte opatrní.
Newslettery a další obchodní sdelení nemužete rozesílat elektronickou poštou, kdy se vám chce. Pred
10 let v roce 2004 zacal v Ceské republice platit zákon c. 480/2004 Sb., o nekterých službách informacní
spolecnosti, tzv. antispamový zákon.
SPAM
Hromadne rozesílaná nevyžádaná elektronická pošta. Nevyžádaná komunikace se však muže šíreji
týkat i pošty nebo nevyžádaného telefonického kontaktu. Jinak receno, z „hlediska elektronické pošty
jde vlastne o nežádoucí elektronické "smetí". Spam má zpravidla podobu inzerce ci obchodního sdelení
reklamního charakteru, pricemž je hromadne rozesílán na obrovská množství (muže jít i o miliony)
elektronických adres. Sdelení, které spam obsahuje, se vás vetšinou snaží presvedcit, abyste navštívily
47 STUŠEK, J. Rízení vztahu se zákazníkem. [online]. © [cit. 2015 -01-31]. Dostupné z:
http://pef.czu.cz/~stusek/MARKETING/
38
38
urcité internetové stránky, abyste je dále procházely a abyste si co nejdríve objednaly urcitý
Neformátovaný náhled dokumentu: 'Jak začít podnikat': Část 1, Část 2, Část 3, Část 4, Část 5, Část 6, Část 7, Část 8, Část 9, Část 10, Část 11, Část 12, Část 13, Část 14, Část 15, Část 16, Část 17, Část 18, Část 19, Část 20, Část 21