► Hledání freelancera
Logo Logo-Freelance-Market-CZ
  • OSVČ 13
  • OSVČ 21
  • OSVČ 24
  • OSVČ 3
  • OSVČ 15
  • OSVČ 6
  • OSVČ 20
  • OSVČ 12
  • OSVČ 18
  • OSVČ 25
  • OSVČ 19
  • OSVČ 22
  • OSVČ 2
  • OSVČ 16
  • OSVČ 17
  • OSVČ 23
  • OSVČ 7

Dokument zdarma: Doporučení - nejlepší zdroj nových zakázek

Freelancer-Documents

Nebývá snadné získat nové zákazníky. Jednou z nejúčinnějších metod je osobní doporučení. V následujícím článku původně zpracovaném pro www.bforb.cz se dovíte nejen jak doporučení získat, jaké jsou zdroje doporučení, ale i např. jak získat zpět ztracené zákazníky nebo podpořit své kladné reference. (4 strany, 152 kB)

Distribuován zdarma e-mailem:  captcha-1  ► Zobrazit všechny dokumenty 

Neformátovaný náhled dokumentu: 'Doporučení - nejlepší zdroj nových zakázek' (Část 1):

DOPORUCENÍ - NEJLEPŠÍ ZDROJ NOVÝCH ZAKÁZEK
Malé a strední firmy dennodenne hledají at už nové nebo staré, osvedcené
marketingové taktiky a strategie za úcelem získávání nových zákazníku. Jednou
z nejúcinnejších metod získávání nových zákazníku je osobní doporucení.
Pokud se na získávání osobních doporucení vaše firma zamerí, získá tak behem
roku nekolikanásobne více nových zákazníku (zakázek).
Doporucení vašich zákazníku tedy hraje klícovou roli v získávání nových zákazníku
a je postaveno predevším na kladné zkušenosti s vaší firmou. Proto je treba se
zamerit více na vaše stávající zákazníky a zacít s nimi systematicky budovat vrelé
obchodní vztahy.
Mnoho firem však delá pravý opak. Místo, aby firmy více zapracovaly na širším
uspokojování potreb zákazníku a zacaly rozvíjet služby pro své stávající zákazníky,
investují vetší cást svého casu a rozpoctu do marketingových kampaní zamerených
na získávání nových zákazníku a neuvedomují si, že získat nového zákazníka je
5-6x nákladnejší, než si udržet toho stávajícího.
Pokud si tuto skutecnost plne uvedomíte, tak se chytnete príležitosti a vztahy se
stávajícími zákazníky zacnete co nejdríve rozvíjet. Odmenou vám pak budou jejich
doporucení, na kterých vybudujete pevnejší základy vašeho byznysu.
5 faktu o doporucení
1. Doporucení je jedním z nejefektivnejších marketingových nástroju, jak získat
nové obchodní príležitosti.
2. Doporucení má o 80% vyšší úcinnost než napr. neohlášený telefonát (tzv.
cold calling).
3. Približne 70% všech nových obchodu je získáno prostrednictvím networkingu
což je synonymum pro kladné doporucení zákazníka.
4. Každý podnikatel má kolem sebe v prumeru dalších obchodních 250
kontaktu, takže príležitosti k doporucení jsou velké a rostou s každým clovekem,
se kterým se vám podarí navázat dobrý obchodní vztah a vzájemnou duveru.
5. Jakýkoliv kontakt, který pro vás predstavuje obchod, muže být od vás vzdálen
pouze o 4 nebo 5 lidí.
Jak získat doporucení
Casto je umení být ve svete obchodu správným clovekem, na správném míste a ve
správný cas. K dosažení tohoto ideálního stavu používáme mnoho ruzných
marketingových nástroju a absolvujeme stovky obchodních jednání za úcelem
prodeje.
Jedním z vysoce úcinných marketingových nástroju, který v Ceské republice zacíná
postupne využívat stále více podnikatelu, je tzv. referencní networking.
Doporucení od zákazníka mužete získávat tak jako vetšina podnikatelu pasivním
zpusobem. To znamená, že budete cekat a cekat až vám nekdy nejaký zákazník
poskytne doporucení. Zpravidla neposkytne. A pokud ano, tak skutecne velmi
zrídka.
Pokud chcete získat každorocne stovky doporucení, je zapotrebí, abyste byli
v získávání doporucení aktivní. Nastavením promyšlené strategie vyhledávání
správných doporucení neponecháte nic náhode a promeníte doporucení ve zlatý
dul.
Zdroje doporucení - pokladnice nových zakázek
Vytvorte si firemní referencní program a postupujte podle nej od samého zacátku
obchodního vztahu, který vzniká prvním kontaktem s temito zdroji doporucení.
1. Zákazníci
Vysvetlete svým zákazníkum již od zacátku vašeho obchodního vztahu, že vaše firma preferuje rust prostrednictvím kvalitních vztahu a vzájemné duvery se zákazníky,
více než rust prostrednictvím neosobních reklam, takže pokud budou spokojeni s vaší
prací, rádi byste díky nim získali doporucení na další potenciální zákazníky, kterým byste
rovnež mohli pomoci zprostredkovat vaše kvalitní produkty nebo služby.
Kdy je vhodné žádat o doporucení?
Nejlepší je nastavit systém referencí už na zacátku obchodního vztahu.
Jak si ríci o doporucení?
Naše firma funguje jinak, než ostatní. Preferujeme rust firmy prostrednictvím
kvalitních a duveryhodných kontaktu, takže prostrednictvím našich klientu hledáme
kontakty na další firmy, kterým bychom mohli pomoci jako vám. Napadá vás nekdo,
komu by mohly být naše služby stejne prospešné, tak jako vám?
2. Ex-zákazníci
Žádejte o doporucení co nejdríve je to jen možné. Tím umožníte této skupine
zákazníku, aby popsali konkrétní výhody vašeho produktu více specificteji a více
tak zapusobili na potenciální zákazníky.
Tipy pro vás:
1. Dobrým zpusobem je zacít s nekolika strucnými

Neformátovaný náhled dokumentu: 'Doporučení - nejlepší zdroj nových zakázek':  Část 2, Část 3

Používáme soubory cookies pro vyšší uživatelský komfort. Pokračováním vyjadřujete souhlas s naším používáním cookies.