► Hledání freelancera
Freelance-Market-CZ
  • OSVČ 23
  • OSVČ 24
  • OSVČ 20
  • OSVČ 19
  • OSVČ 15
  • OSVČ 6
  • OSVČ 16
  • OSVČ 18
  • OSVČ 12
  • OSVČ 7
  • OSVČ 21
  • OSVČ 3
  • OSVČ 25
  • OSVČ 2
  • OSVČ 13
  • OSVČ 22
  • OSVČ 17

Dokument zdarma: Doporučení - nejlepší zdroj nových zakázek

Freelancer-Documents

Nebývá snadné získat nové zákazníky. Jednou z nejúčinnějších metod je osobní doporučení. V následujícím článku původně zpracovaném pro www.bforb.cz se dovíte nejen jak doporučení získat, jaké jsou zdroje doporučení, ale i např. jak získat zpět ztracené zákazníky nebo podpořit své kladné reference. (4 strany, 152 kB)

Distribuován zdarma e-mailem:  captcha-1  ► Zobrazit všechny dokumenty 

Neformátovaný náhled dokumentu: 'Doporučení - nejlepší zdroj nových zakázek' (Část 2):

otázkami zamerenými na
zpetnou vazbu vašich služeb a produktu.
2. Další úcinnou metodou ješte pred tím, než požádáte vybrané zákazníky o
doporucení je, že popremýšlíte o tom, které z vašich ostatních zákazníku byste
sami mohli doporucit tem, od kterých budete doporucení žádat. Je velmi
pravdepodobné, že vám tuto službu budou chtít vaši ex-zákazníci sami od sebe
oplatit nebo pokud je o to následne sami požádáte, tak to uciní s mnohem vetší
chutí než kdybyste jim predtím nikoho sami nedoporucili.
Jednejte nejlépe osobne nebo po telefonu – ne mailem.
3. Rodina a prátelé
U mnohých firem velmi podcenovaný zdroj, ale úspešné firmy jsou si vedomy toho,
že i zde je velký potenciál nových zákazníku. Vedí vaši prátelé a rodinní príslušníci
cím se vaše firma zabývá, co je jejím hlavním produktem, jaké výhody poskytuje a
kdo jsou vaši zákazníci? Pokud ne, napravte to a vytežte i z tohoto zdroje co
nejvíce doporucení.
Tip pro vás:
Pošlete rucne psaný pozdrav s podekováním za to, že s vámi dotycný delá byznys,
nebo že jste se setkali. Do podekování mužete vložit nejaký voucher, nebo nejakou
hodnotnou informaci, nebo nejakou ne-obchodní službu a krátkou žádost o
doporucení. Podnikatelé bežne nedostávají tento typ korespondence, a proto si vás
díky tomuto velmi dobre zapamatují – když už vám nedají doporucení hned, budou
si vás pamatovat a mohou vám jej predat pozdeji.
4. Vaši obchodní prátelé
Každý z vašich obchodních prátel má za sebou desítky a stovky obchodních
kontaktu, které by pro vás mohly být prínosem.
Stojí za to, mít kolem sebe nekolik lidí, se kterými si vybudujete tak dobrý obchodní
vztah postavený na poznání, porozumení a duvere, že si navzájem pomužete
k novým kontaktum, doporucením vašich služeb a novým obchodním príležitostem.
Zkuste toto:
Pošlete rucne napsaný pozdrav kontaktum s podekováním za to,
že s vámi delají byznys /že se s vámi potkali.
Do podekování mužete zasunout nejakou dárkovou poukázku, nebo nejakou
hodnotnou informaci, nebo nejakou ne-obchodní službu a krátký dopis s žádostí o
referenci.
Podnikatelé normálne nedostávají tento typ korespondence, a proto si vás díky
tomuto velmi dobre zapamatují – když už vám nedají doporucení hned, budou si
vás pamatovat a mohou vám jej predat pozdeji.
Co udelat, aby vás doporucili nebo vám nekdo nekoho doporucil
Získejte objektivitu – zjistete, co mužete udelat lépe. Dotazníky jsou dobrý
marketingový nástroj, ale mnohem úcinnejší je osobní telefonát nebo osobní
setkání. Jednoduše se svých zákazníku zeptejte, co pro ne mužete udelat
lépe.
Ztrácíte zákazníky? Získejte je zpet! Zavolejte jim a chtejte vedet, proc od
vás již nenakupují, co byste meli udelat pro to, aby se k vám opakovane
vraceli a byli spokojenejší a v rámci možností jim vyhovte.
Nejduležitejší je, abyste rekli lidem, proc se ptáte. Aby se necítili pod
tlakem vaší otázky špatne a nedali vám pouze zdvorilostní odpoved.
Vysvetlete jim, že hledáte zpusoby, jak udelat vaši firmu více doporucitelnou
a hledáte konstruktivní kritiku, která by mohla pomoci.
Predcete jejich ocekávání!
Dobrá spolecnost dorucí to, co slíbí. Nejlepší spolecnost dorucí o neco víc,
než slíbí. Co muže navýšit hodnotu vaší služby?
Sbírejte kladné reference o tom, jak vaše výrobky/služby pomohly vašim
zákazníkum.
Stante se expertem! Ne tak, že se za nej prohlásíte, ale budte na pozici
experta v ocích zákazníka tím, že mu ukážete, jakým zpusobem reší váš
produkt problémy zákazníku a predstavíte mu klícové výhody vašeho
produktu ci služby v porovnání s konkurencí.
Vezmete nespokojeného klienta na obed – neskrývejte se pred
stížnostmi. Nespokojený zákazník vám muže ukázat cestu, jak se zlepšit.
Získáte i príležitost jak špatnou situaci napravit.
Bežte za hranice vztahu dodavatel-odberatel a udelejte pro své
zákazníky neco extra, co nesouvisí s byznysem. Seznamte je s nekým pro
ne prínosným, pošlete lístky na fotbal, nebo jinou akci, pozvete je na
networking atd.
Jak se stát doporucitelným?
Chcete si udelat z doporucení seriózní nástroj, díky kterému budete
stabilne získávat nové zakázky a obchodní príležitosti?
Chce to aktivní prístup.
Doporucení - na jedné strane nejlépe fungující nástroj pro rust

Neformátovaný náhled dokumentu: 'Doporučení - nejlepší zdroj nových zakázek':  Část 1, Část 2, Část 3

Používáme soubory cookies pro vyšší uživatelský komfort. Pokračováním vyjadřujete souhlas s naším používáním cookies.