► Hledání freelancera
Freelance-Market-CZ
  • OSVČ 18
  • OSVČ 20
  • OSVČ 24
  • OSVČ 6
  • OSVČ 23
  • OSVČ 21
  • OSVČ 3
  • OSVČ 17
  • OSVČ 15
  • OSVČ 2
  • OSVČ 19
  • OSVČ 22
  • OSVČ 13
  • OSVČ 7
  • OSVČ 25
  • OSVČ 16
  • OSVČ 12

Dokument zdarma: Článek o optimální volbě freelancera a tvorba smlouvy

Freelancer-Documents

Četl/a jste už někdy srovnávací test týkající se kvality freelancerů pracujících v oboru IT, manažerů nebo inženýrů? Pravděpodobně ne a to je ten problém. Abyste dokázal/a najít freelancera, který se pro Vás hodí a mohl/a mu optimálně zadat zakázku, měl/a byste proto kromě dobrého vysvětlení objednávky postupovat ve třech krocích. Přečtěte si exkluzivní článek od úspěšného autora Gerharda Gieschena. (PDF, 5 stran, 149 kB)

Distribuován zdarma e-mailem:  captcha-1  ► Zobrazit všechny dokumenty 

Neformátovaný náhled dokumentu: 'Článek o optimální volbě freelancera a tvorba smlouvy' (Část 2):

projekt,
který je pro Vás relevantní, vysvetlit provedenou cinnost a všeobecné cíle, opatrení, harmonogramy,
aktivity a výsledky.
- Prednášky
Kdo své know-how predává dále také formou prednášek, musí mít látku predem prostudovanou a díky
svým studentum je stále znovu nucen se dále vzdelávat.
- Publikace
Tiskové clánky a knihy ukazují odbornou kompetentnost a umožnují Vám, abyste predem v klidu
proveril/a know-how a zpusob myšlení poskytovatele služeb. Pocet, obsah a rozsah publikací ukazují
odstup od konkurence.
3. Provedte strukturovaný první pohovor
Predstavovací pohovor Vám slouží k tomu, abyste si udelal/a obrázek o odborné a osobní
kompetentnosti uchazece. Mužete odhadnout, zda zvládne výzvy úkolu, které požadujete splnit. Pokud
zadáváte úkol – jak je dnes v mnoha prípadech obvyklé – do jiného regionu nebo dokonce do jiné zeme,
proberte body telefonicky.
Obstarejte si krome toho dojem o osobnosti poskytovatele služeb. Jeho postoj a zpusob by se mely hodit
k Vám, Vašemu podniku a zúcastneným pracovníkum alespon natolik, aby nevznikly žádné problémy pri
realizaci zakázky.
Ostrílení poskytovatelé služeb se pri interview postarají o to, aby objednatel hovoril jen o sobe a své
firme. Šikovne tak vybudují osobní vztah a prekonají vlastní slabiny. Nenechte se zmást takovými
prodejními „esy“. Strukturujte Vaše pohovory s uchazeci podle následujícího vzoru, jak to mj.
doporucuje Andreas Patrzek i pro prijímací pohovory:
Príprava
Prectete si predem profil poskytovatele služeb a prolétnete ješte jednou popis úkolu a profil požadavku.
1. krok Úvod
Pozdravte dodavatele a krátkým nezávazným popovídáním ho zbavte jeho nervozity – mnoho OSVC je
sice odborníkem ve své branži, ale nikoliv v prodejním rozhovoru. Tím vybudujete první vztah.
Dojednejte casový limit pro jednání.
2. krok Vlastní predstavení
Jako hostitel predstavte krátce nejprve sebe a príp. Vaše prítomné partnery a prejdete potom na Váš
podnik a prostredí. Nacrtnete krátce pozici, které se jednání týká.
3. krok Predstavení poskytovatele služeb
Predejte slovo poskytovateli služeb. Mel by Vám popsat svou osobní a rodinnou situaci, své duvody,
proc se o zakázku uchází, svou profesní budoucnost a svou kvalifikaci.
4. krok Predstavení projektu
Vysvetlete nyní poskytovateli služeb vypsaný projekt. Zduraznete své zámery a cíle, vlastní cinnost,
pracovní prostredí a podstatné provozní úpravy a zvláštnosti. Zminte se krátce o možných
perspektivách. Nevzbuzujte ale ocekávání, která nemužete pozdeji splnit.
5. krok Pohovor s poskytovatelem služeb
V tomto kroku zjistíte, zda a jak se uchazec pro vypsaný projekt hodí a jakými osobními charakteristikami
a schopnostmi se vyznacuje. Použijte k tomu otevrené otázky týkající se jeho dosavadních zkušeností a
závery, které z nich vyvodil.
6. krok Udelejte krátkou prestávku a vyvodte první závery
Udelejte krátkou prestávku, aby obe strany mohly obdržené informace roztrídit a vyhodnotit. Ucinte pak
opatrný záver, ve kterém vyjádríte prednosti, ale i prípadné potenciální slabiny.
7. krok Vyjasnete podmínky
Nyní je cas vyjasnit podmínky. Hodinovou sazbu už znáte, pokud jdete pres www.Freelance-Market.cz .
Vyjasnete všechny rámcové podmínky, jako je místo poskytování služeb, cestovné, dobu na cestu,
náklady na materiál a prípadne vznikající další vedlejší náklady, platební a dodací podmínky.
8. krok Další postup a záver
Nenechte se v tomto okamžiku tlacit do chvatu. Není žádný duvod k tomu, abyste propadl/a panice ze
zavírajících se dverí. Existuje dostatek jiných poskytovatelu služeb, kterí by pro Vás chteli pracovat. A
vymenovat „kone“ v bežícím projektu muže být drahé.
Projednejte s nabízejícím, jaké informace ješte chybí. Dojednejte, kdo a do kdy co dodá a kdy se mu opet
ozvete.
Doprovodte ho pri rozloucení až k jeho vozidlu nebo alespon ke dverím. Nekdy tato malá procházka a
celé okolí prinesou do mosaiky kamínek, který ješte chybí pro konecne rozhodnutí.
4. Zakázku zadávejte vždy jen písemne
I pri ústním zadání zakázky jste uzavrel/a právoplatnou smlouvu. Ale ústní dohody vedou stále znovu
k pozdejším sporum o dojednaném provedení, obzvlášte ohledne rozsahu výkonu a dojednaných
nákladu.
Zašlete proto i po ústním udelení zakázky písemnou objednávku s popisem zakázky, dojednanými cíli,

Neformátovaný náhled dokumentu: 'Článek o optimální volbě freelancera a tvorba smlouvy':  Část 1, Část 2, Část 3, Část 4

Používáme soubory cookies pro vyšší uživatelský komfort. Pokračováním vyjadřujete souhlas s naším používáním cookies.