Dokument zdarma: Jak zaujmout potencionálního zákazníka
Neformátovaný náhled dokumentu: 'Jak zaujmout potencionálního zákazníka' (Část 2):
nekonecné obchodní schuzky, kdy statistika ukazuje, že prumerne každá desátá
schuzka znamená byznys. V takovém prípade se z lidí kolem vás casto stávají
císla, která sedí ve statistice, spíše než respektovaní zákazníci a vážení obchodní
prátelé.
A proto, pokud chcete težit z této obrovské príležitosti, tak klícem k úspechu je
VÁŠ SPRÁVNÝ PRÍSTUP.
Zmente svuj prístup na obchodních jednáních a navštívených akcích. Když se
setkáte s potenciálním zákazníkem, nepremýšlejte nad tím zda „koupí – nekoupí“,
nemyslete na uzavrení obchodu jako na jedinou misi setkání.
Zkuste se na cloveka, který sedí proti vám podívat z pohledu, jak vám mohu
pomoci? A zahajte cestu k novému a spokojenému klientovi, který vás bude chtít
mít ve svém okruhu dodavatelu.
Myslete na to, že jen 3 % zákazníku si od vás koupí na prvním setkání. A zhruba
80 % po více než pátém kontaktu. Myslete tedy na to, že dnes jste položili základní
kámen na dláždené ceste k novému klientovi.
„Mám svoji životní filozofii. Tím, že nekomu v byznyse pomohu
(predám kontakt, doporucím, informuji, vzdelám, atd.) si pridávám
na jakousi pomyslnou „hromadu“ a mým cílem je tuto hromadu
udelat co nejvetší, protože pak se mi zacne vracet i s úroky.
A cím vetší hromada, tím vetší úroky.“
-- Ivana Bauerová, Decka z Ceska s.r.o.
5 tipu pro budování dlouhodobých kontaktu
Nekdy trvá, než se do svého cíle dostanete, a proto vyzkoušejte pár tipu pro
udržení kontaktu:
1. Žádný dlouhodobý obchod se nemuže uskutecnit, aniž by se obe strany
poznaly, vážily si jedna druhé a duverovaly si.
2. Každý máme 2 uši a 1 ústa – používejte je ve správném pomeru a
naslouchejte. Naslouchejte více, mluvte méne.
3. Behem rozhovoru s nekým novým se vždy ptejte sami sebe, kdo z tech,
které znáte, by mohl být pro nej užitecným kontaktem nebo doporucením.
4. Vytvorte si „komunikacní systém“ a ujistete se, že váš potenciální klient ví,
jaké služby nabízíte a v jaké oblasti jste schopni pomoci. (ví vaše rodina, známí,
prátelé co deláte? Nebo si to myslíte jen vy, že oni ví?)
5. Zaradte do svých obchodních jednání speciální schuzky - tzv. Mítinky 1na1.
Mítink 1na1 je schuzka, která není primárne za úcelem prodeje. Je to schuzka, pri
které máte príležitost se s druhou stranou poznat a vzájemne hledat bod, ve kterém
byste si mohli být prospešní.
Každý podnikatel má kolem sebe prumerne 250 aktivních kontaktu. Pokud si dáte
tu práci a druhé osobe duvod pro vás neco udelat, zjistíte, že mezi jeho 250
kontakty se najde nekdo, kdo muže prospešný vám a mezi vašimi kontakty nekdo,
kdo muže být prospešný zase jemu.
Tento text byl puvodne vytvoren Kamilou Zárychtovou, zakladatelkou Business for Breakfast CR, www.bforb.cz.
Neformátovaný náhled dokumentu: 'Jak zaujmout potencionálního zákazníka': Část 1, Část 2