► Hledání freelancera
Freelance-Market-CZ
  • OSVČ 12
  • OSVČ 18
  • OSVČ 15
  • OSVČ 22
  • OSVČ 19
  • OSVČ 2
  • OSVČ 24
  • OSVČ 17
  • OSVČ 21
  • OSVČ 25
  • OSVČ 7
  • OSVČ 20
  • OSVČ 13
  • OSVČ 6
  • OSVČ 23
  • OSVČ 16
  • OSVČ 3

Dokument zdarma: Článek o optimální volbě freelancera a tvorba smlouvy

Freelancer-Documents

Četl/a jste už někdy srovnávací test týkající se kvality freelancerů pracujících v oboru IT, manažerů nebo inženýrů? Pravděpodobně ne a to je ten problém. Abyste dokázal/a najít freelancera, který se pro Vás hodí a mohl/a mu optimálně zadat zakázku, měl/a byste proto kromě dobrého vysvětlení objednávky postupovat ve třech krocích. Přečtěte si exkluzivní článek od úspěšného autora Gerharda Gieschena. (PDF, 5 stran, 149 kB)

Distribuován zdarma e-mailem:  captcha-1  ► Zobrazit všechny dokumenty 

Neformátovaný náhled dokumentu: 'Článek o optimální volbě freelancera a tvorba smlouvy' (Část 1):

Gerhard Gieschen, narozený v Dolním Sasku, podporuje podnikatele, OSVC i živnostníky v tom, aby zvyšovali svuj zisk. Už pres 23 let pracuje
jako zakladatel, spolecník a jednatel v oblasti poskytování služeb a IT a predává dále své zkušenosti jako poradce firem, školitel, vedoucí
coachingu a autor knih.
Jak zjistíte, že jak cena, tak i výkon Vašeho poskytovatele služeb jsou v porádku
Cetl/a jste už nekdy srovnávací text týkající se kvality specialistu IT, manažeru akcí nebo inženýru? Asi
ne, a presne to je ten problém. Kdo si chce koupit nové auto, cte predtím zprávy o testech
v automobilových casopisech. Prohlíží si modely u obchodníku, sedá si do favoritu podle své volby a jezdí
s auty, aby si je vyzkoušel. Srovnávání pocítacu a komponent živí celou radu casopisu. Stavební stroje se
pred koupí detailne testují nebo je dokonce dodavatelé dávají na nekolik týdnu na zkoušku.
Pri zadání služeb to vše není možné – a presne proto má mnoho objednatelu pocit, že musí kupovat
zajíce v pytli. Protože:
- Prakticky nejsou objektivní srovnávací kritéria
Jak má potenciální objednatel srovnat kvalitu a produktivitu dvou aplikacních programátoru? Možná
podle poctu programových rádku nebo dokonce podle chyb na 1.000 príkazu? A i kdyby, co je se
zkratkami, s geniálne jednoduchými a bezchybnými standardními programy? Jeden a ten samý úkol je
možné realizovat nejruznejšími zpusoby. Bez ohledu na citelnost programu nebo prání na snadnou
údržbu.
- Nemužete si vlastní výkon predem prohlédnout a jen težko ho mužete otestovat
I když necháte nekoho 14 dní na zkoušku pracovat, zdaleka Vám to ješte nezarucí, že jeho celý projekt
bude ukoncen úspešne, co se týce kvality, nákladu a termínu.
- Limit nákladu je mnohonásobne neurcitý
Vyúctování podle vynaloženého úsilí, které je v oblasti služeb obvyklé, odmenuje špatný výkon. Protože
kdo potrebuje delší dobu, dostane zaplaceno více. Kdo naopak pracuje rychleji a efektivneji než jeho
kolegové a inovacními nápady prináší zákazníkovi citelný vyšší výkon, je trestán. Protože hodnota
dobrých poskytovatelu služeb je casto ve správné kombinaci dobrých nápadu, vynikající kompetence a
vhodných zkušeností. Vynikající specialisté mohou tak dvakrát, petkrát nebo i desetkrát prevyšovat ve
své produktivite prumer. To se ale prekvapive ne vždy odráží v hodinových sazbách.
Pro nalezení vhodného poskytovatele služeb byste proto mel/a krome dobrého vyjasnení zakázky
postupovat ve trech krocích:
1. Definujte jednoznacne rozsah zakázky
Vypracujte popis požadovaného úkolu. U vetších projektu vypracujte v každém prípade detailní prehled
povinností, který bude pozdeji soucástí smlouvy. Zjistete z techto informací kvalifikace a zkušenosti,
které jsou zapotrebí. Poznamenejte si mimo to heslovite všechna potenciální rizika projektu.
Formulujte nyní jasné a pokud možno meritelné cíle pro zakázku. Cím jasneji a meritelneji cíle
formulujete, tím méne casto dojde k nedorozumením a dalším nákladum. Protože tento popis zakázky je
základem pro její zadání, mela by splnovat požadavky vzorce SMART. SMART pritom znamená specifický,
meritelný, aktivne vytvoritelný, reálný, termínovatelný:
- S = Specifický
Spojte cíle s konkrétní situací Vašeho projektu
- M = Meritelný
Najdete jednoznacná meritelná kritéria
- A = Aktivne vytvoritelný
Definujte jen cíle, které muže Váš dodavatel aktivne ovlivnit
- R = Reálný
Dojednejte cíle, které jsou podle Vaší zkušenosti reálne dosažitelné
- T = Termínovatelný
Na termínovatelnosti cílu a dílcích kroku (milníku) závisí úspech Vašeho projektu.
2. Hledejte náhradní ukazatele pro kvalitu
Pokud neexistují pro zakázku služeb žádná objektivne meritelná kritéria kvality nebo jich je jen málo,
musíte pro posouzení použít náhradní ukazatele.
- Ukoncené vzdelání a certifikáty
Jakými doklady, diplomy a certifikáty muže poskytovatel služeb doložit svou kvalitu a kompetenci pro
použité metody.
- Posudky
Jaké reference jsou k dispozici – u koho poskytovatel služeb už provádel srovnatelnou cinnost. U vetších
projektu si nechte uvést kontaktní osobu a prímo jí zavolejte.
- Popisy projektu.
Ani jedna webová stránka není stejná, jen málo projektu je vzájemne srovnatelných. Krome toho se z
údaju o projektu nedá poznat, jakou cást realizoval poskytovatel služeb. Nechte si pro jeden

Neformátovaný náhled dokumentu: 'Článek o optimální volbě freelancera a tvorba smlouvy':  Část 2, Část 3, Část 4

Používáme soubory cookies pro vyšší uživatelský komfort. Pokračováním vyjadřujete souhlas s naším používáním cookies.